Van de Adviseur (Jan Cees van Duin)

Jan Cees van Duin is geboren en getogen Rotterdammer en woont sinds 1981 in Hillegersberg. Jan Cees is zeer geïnteresseerd in geschiedenis en is zeer betrokken bij alles wat zich afspeelt in Hillegersberg en Schiebroek. Daar komt zijn passie voor de Stichting Histories Hillegersberg vandaan.

Jan Cees was de laatste voorzitter van de deelgemeente Hillegersberg-Schiebroek en vanuit die hoedanigheid ook betrokken bij de oprichting en het verdere wel en wee van de Stichting. Vanaf 19 maart 2014 zet Jan Cees zich vol in voor de Stichting.

"Mijn droom is dat we met veel donateurs en belangstellenden heel veel informatie en materiaal op tafel kunnen krijgen en nog eens een oudheidskamer kunnen inrichten. En dat wij ons daarnaast kunnen manifesteren in de wijk, veel mensen betrekkend bij de zo grote geschiedenis van Hillegersberg en zijn bewoners." En natuurlijk heeft ook Schiebroek zijn aandacht: "Schiebroek is geschiedkundig van minder betekenis geweest dan Hillegersberg, in ieder geval ook qua omvang. Maar des te interessanter is het ook van Schiebroek de nodige informatie te verzamelen!".